English

Regler

NorgeVelkommen til NOvsDKDanmark

Tun regler:
Op til 1,7Joule – Fullauto.
<1,7-1,96Joule – Semi (supportvåben undtaget). Sikkerhedsafstand 6 meter. Markeres med farvet strips.
-    Support våben – 1,96Joule fullauto. Sikkerhedsafstand 20 meter. Markeres med farvet strips.
-    Supportvåben skal være dedikerede LMG/LSW og skal støtte enten på jorden eller andet fast underlag.
<1,96 - 4,41Joule semi – sikkerhedsafstand 30m – max. 2 kugler i luften ad gangen. Markeres med farvet strips.

Max energi er 4,41Joule

ENERGI ER MÅLT MED den aktuelle kugle der bruges af spilleren – Er du i tvivl, så få lavet en kronografering.

Jouletabel kan ses her

Max. magasin kapacitet – 1500 skud.

Supportvåben (LMG/LSW) – Max. 5000 skud. Disse må ikke deles med andre.

Sniper (1,96Joule) –  Max. 100 skud.

Der er frit valg af magasintype.

 

OBS!! HPA er tilladt, forudsat deltageren kan fremvise en, for NOvsDK acceptabel, plombering af tryk-systemet.

OBS!! PTW/CTW/DTW/CATANA og andre skal plomberes inden start, så det ikke er muligt at lave “fieldstrip”

———
Sikkerhedsregler:

Der skal benyttes tætsiddende goggles

Skydebriller godkendes IKKE!!

Det opfordres til brug af FullFacemaske eller faceguard af hårdt materiale.

Staff kan til enhver tid underkende sikkerhedsudstyr.

Det er ikke tilladt at tage briller af inde på skydeområdet.

Ved indgang til Safezone skal magasin tages ud af våben og der skydes 2 enkeltskud for at tømme våben.

Det er ikke tilladt at skyde inden i eller ud af safezone.

———
Alder:
For at kunne deltage skal man være fyldt 16 år.
Alle under 18 skal fremvise forældres skriftlige tilladelse.
———
Kugler:
Alle type kugler er tilladt – NOvsDK vil dog opfordre til brug af naturfarvede kugler
Da der er tale om et arrangement, hvor det primært handler om at have det sjovt, vil vi fra NOvsDK’s side opfordre de som benytter fuldautomatiske rifler til max. at bruge 0,28gr. kugler.
———
Tøj:
Tøj med vattering eller anden tyk foer er ikke tilladt.
Skudsikre veste har ikke nogen fordele og bør efterlades derhjemme.
———-
Spilleregler:
Man er ude, når man bliver ramt.
Man er ikke ramt, hvis kuglen først rammer andet end spilleren – er du i tvivl, så er du ramt.
Man skal kunne se, hvad man skyder på – hovedet med ud.
Man markerer sig ramt ved; at række sit våben i vejret og råbe ramt. Straks efter tages deadrag på hovedet.
Efter 2 minutter begiver man sig til næst nærmeste spawnpoint.
Man genoplives ved at berøre egen flagstang.
Bang regel er kun gyldig imod 1 spiller og kun i tilfælde af, at man har klart og afventet roligt sigte på modstanderens ryg på mindre end 6 (iflg. lovgivningen) meters afstand, og det foregår sådan, at modstanderen bliver overrasket, da han ikke ved at man er så tæt på.
Ramt våben gælder ikke, men alt andet udstyr (basis, hjelm, feltspade m.m.) er lig med ramt mand.
At kalde en modspiller ud, kan kun ske når man kan se kuglerne falder af ham. Det er ikke nok, at kuglerne flyver hen imod ham eller forsvinder ind i hans “skygge”.
Kalder man en spiller ud, så gøres det i bestemt form: ”Du er ramt” – kan man tilføje, hvor personen er ramt gøres dette i bestemt form: ”Du er ramt på……”.
———
Battlefield:
Omkring på området er der spawnpoints som kan erobres og bruges som spawnpoints.
Spawnpointet består af en flagstang med 2 flag.
Spawnpointet erobres ved, at man hejser sit respektive flag og derved sænker modstanderens flag.
Hvis en hovedbase indtages vil spillet blive ”nul-stillet” og et point vil blive noteret.
———
Tilfangetagelse:
Det er muligt at tage fanger.
Personer kan kun fanges i den 2 minutter lange ”dødsperiode” inden man skal gå tilbage til spawnpoint.
Tilfangetagelsen foregår ved, at man rører en død person og siger ”fanget”.
Fanger skal tage magasin ud af riffel.
Fanger skal være iført deathrag.
Fanger må IKKE kropsvisiteres, pacificeres eller på anden måde behandles nedladende.
Fanger SKAL følge med og må ikke hindre eller obstruere tilfangetagelsen.
Fanger føres til en GM, hvorefter bonus bliver udleveret. Fangen går herefter tilbage til egen hjemmebase og kan starte spillet på ny.
Fanger kan kun slippe fri ved, at fangens egnet hold skyder vogtere. Er man sluppet fri skal man gå til eget nærmeste spawnpunkt i retning af egen hjemmebase.
———
Radioer og kommunikation:
Hvert hold tildeles 3 pmr-kanaler. De øvrige 2 benyttes af spillerstaben.
Har man egen frekvens skal denne oplyses til GM.
Det er ikke tilladt at aflytte det andet hold.
——-
Basic rules for dummies:
Vi spiller for at have det sjovt.
Der er mange forskellige ambitionsniveauer, så husk at give plads for hinanden.

Jo mere du gør for spillet – jo sjovere bliver det for alle